måndag 8 mars 2010

Fullmåne eller?

Det sägs ju att när det är full måne så sover man sämre. Jag vet inte om jag har lagt märke till att det är så för mig... Men jag funderar på barnen. Dom har nu i ca 1½ vecka sovit uselt... Men då kan det ju egentligen inte bero på full måne... den varar ju knappast i 1½vecka. Men undra, det kan man.

Fast jag börjar bli van att sova lite, och illa.
Jag har haft små barn sen snart 5år tillbaka... Men tro mig, det behöver inte vara nåt negativt.
För när jag får en bebis så är jag van vid vakna nätter och gråt. Om jag där emot inte fått barn så tätt och det hade varit kanske 5+ år mellan dom, då hade jag fått en chock.
Då ska man på nytt vänja sig vid vaken nätter, gråt, att aldrig vara själv, osjälvständiga barn... Ja allt vad det nu innebär med bebisar. En 5år+ unge är ju ganska enkel...
Men nu säger inte jag att man ska skaffa barn tätt. Det där är så otroligt individuellt hos alla. Vissa vill och behöver ha långt mellan barnen. Och då ska man köra på det.
Medans vissa funkar bättre om man har tätt, och i den gruppen hittar ni mig.
Det finns för och nackdelar i allt, så man ska göra vad hjärtat känner är rätt för just dig. Skit i vad andra anser vara bäst... Bara du vet.
Jag vill verkligen ha 4 barn. Vissa människors högsta önskan är att resa, bli rik... ja såna saker. Min är 4 barn. Och då ska det vara en liten knodd snart igen... Åh vad jag är bebis sjuk!!! Det är så det gör ont ibland av längtan. Men det kommer, tids nog.
Jag har till och med börjat fundera på att det skulle allt va lite mysigt med ett 5e barn... men om kanske 10år. Jag menar, jag är ändå bara 35år då, många får ju faktiskt sitt första barn då.

Men jag erkänner att jag ibland kan avundas dom som har kanske 10år mellan sina barn. Det ser så lyxigt ut när syskonet kör vagnen, eller ser efter barnet så mamman får vila ögonen en stund på dagen.
Men jag får vila när jag bli gammal. Det funkar!

Idag är mina stora skruttar på dagis... Spännande att se hur mycket skit vi får idag när vi hämtar dom...

Snart ska vi äta lite, sen bär det iväg.
Ska fixa en sak, så håll tummarna för oss. Jag vet att ni inte vet vad det gäller (förutom min syster då) men ni får veta så fort jag känner at tjag har lite grund att stå på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar