torsdag 25 mars 2010

Skit dag det här!

Jag har sett fram emot den här dagen hela veckan. Men nu när den har kommit så vill jag bara att det ska bli kväll så jag får lägga mig igen.

Idag planerade jag att Hampus och Julia skulle gå till dagis. När dom är där så skulle jag mysa och ha det bra med Wille.
Dessutom så planerade jag att idag skulle jag testa. Och med tanke på att det är ca 1½-2månader sen jag fick mf och inte fått mens så skulle det ju bli ett plus.

Så kom dagen., Jag testade, minus! Japp, ingen unge och ingen mens.
Sen när det var dags för dagis så satte Hampus i ett trotsigt nöt skal igång. "Jag kan inte ta på mig" "Mina ben vet inte hur man gör" "MEN MEN MEN"
Så efter att ha tjatat och tjatat i över en timme så gav vi upp. Julia fick gå själv till dagis med Jimmy och Hampus vrålar som ett skadeskjutet djur. Han har nu tjutit i 30minuter. Underbart.

Jag planerade att efter dagis så skulle jag ta Hampus och gå ner på stan. Vi skulle köpa paket åt Wille, köpa stövlar och öronhänge till honom och fika med mormor och morfar. Blir inget av det heller som det ser ut nu. Går inte att ta med honom på nåt, för så fort man försöker så förstör han bara. Vi gör allt för att han ska känna sig älskad. Men tillbaka får vi skit, allt vi gör är fel. Envägs kommunikation på hög nivå. Ni som känner oss vet att Hampus tjuter till 85% av dagen. För allt! Precis allt!!! Jag skojar inte.
Och jag har försökt med allt. Men nu är jag så trött på att fjäska för honom, för det är precis vad jag gör. "Men vad är det lilla Hampus" "Vad kan jag göra för din lilla Hampus" "Vill du ha nåt lilla Hampus" "Du får bestämma lilla Hampus"
Nu är det slut! Nu måste det ske förändring här, för en 4åring kan och får inte styra en hel familj. Det är ta mig tusan inte rätt!

Sådär, nu har jag avreagerat mig. Nu ska jag sätta mig med Wille och sörja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar