lördag 27 mars 2010

Snacka om att ligga i!

Idag måste jag ge mig ett par klappar på axeln.
Vi började dagen med att gå ner till stan, det var ju sjörövare där idag! Och till dagen i ära byta vi Hampus öron hänge, så nu har min lilla cooling en dödskalle i örat. Och ett litet aj va allt han sa. Jag minns när mamma skulle byta mina första gången, hann bara ett innan skolan, för jag skrek så mycket. När jag berättade det för Hampus så bara skrattade han!

Efter det så gick vi hem, barnen lekte på gården i vanlig ordning. Dom hjälpte även Jimmy att plocka upp alla lökar som växer överallt på gården. I landen får dom hemskt gärna vara, bara fin fint. Men dom växer även på vår ny planterade gräsmatta. Och där vill jag inte ha dom.

Sen har jag städat, städat och städat! Och kört en himla massa tvätt.
Egentligen så var det helt onödigt att städa idag, ska ha kalas imorgon och på tisdag kommer det en himla massa goa barn och mammor på besök. Men får väl ta mig en städar dag till efter allt. Jag har ju tiden.

Ja just det, Jimmy bestämde sig ju för att tapetsera om köket igår. Och han gjorde det! Men sent blev det. Kvart i fem i morse blev han färdig, men ack så fint det blev. Så då var jag ju bara tvungen att köpa nya dukar till köket. Ett måste!! Men jag vill ha nya spislock. Vita eller svarta, den som ser köket förstår varför jag vill ha just dom färgerna. Men jag hittade inga. Vita med jordgubbar på, men det vill jag ju inte ha! Men hallå, vita?! Det borde ju vara standard... Ska kolla IKEA också. Där finns det säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar