tisdag 9 mars 2010

Orken tog slut.

Skulle ju skrivit ett inlägg till igår men så blev det inte. När det väl blev kväll så var soffan så lockande... Sen när jag väl kollat klart på tv;n så lockade min bok och sängen för mycket. Så bloggen blev inte prioriterad.

Men nu ska jag berätta om dom goda nyheterna jag har!
Barnen ska byta dagis! Och som det ser ut så kommer dom börja på det dagis som ligger här vid oss. Så otroligt smidigt så jag knappt kan tro det! Bara över vägen och några meter till. Perfekt eller vad?!
Anledningen till varför är inget jag vill ta upp här. Jag och Jimmy har pratat fram och tillbaka, och vi har även pratat med våra nära och kära och med deras hjälp (speciellt kära syster yster) så har vi beslutat att det håller inte längre.
(Om du känner mig och undrar så kan du ju bara fråga, men jag kommer inte skriva ut varför på bloggen)
Så vilken dag som helst, hoppas idag, så får vi hem papper på förflyttning och i höst bär det av.
Jag har pratat med Hampus och han ser fram emot detta. Julia hon bara hänger på... Och så Wille då, han ska ju också börja i höst, men han tycker nog bara det blir kul.
Så alla 3 kommer skolas in samtidigt. Blir bra det här!
Jag har inte orkat ta upp detta med barnens nuvarande dagis, men dom blir väl varse så småningom... Vi kommer sakna Jennie i alla fall. Hon är verkligen toppen! Så glad och positiv hela tiden, och så lätt att prata med.

Vilket väder va förresten? Helt underbart. Mina vårlökar har kommit upp ännu mer, och fler är på g har jag sett. Men dom ligger under snön än.
Men jag kommer med dåliga nyheter... Det blir mer snö. Tyvärr. Gå in på aftonbladet och kolla... Eller på tv4 vädret. Men men, det brukar ju bli bakslag, så vi får väl inte bli allt för förvånade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar