fredag 12 mars 2010

Besatt?!

Ja jag känner mig nästan lite besatt... Kan verkligen inte sluta tänka på boken "i skuggan av värmen". Och igår såg jag klart filmen... Tack och lov hade min syster bok nummer 2 (eller 3 beroende på hur man ser det) så de började jag läsa igår.
Att man kan bli så besatt av en människas historia? Men den är värd att läsa, man får verkligen upp ögonen... Och många av sakerna känns nästan som en kall dusch... Att det finns människor som går omkring och mår så hemskt dåligt, men inte får hjälpen dom behöver.
Och detta med dubbel liv... Snacka om att Eva i boken lever ett dubbel liv... Och ingen märker det. Eller kanske dom gör, men inte vill se?
Komplicerat det där. Tack och lov att hon träffar en så stark man... Tveksamt om hon skulle vara i livet idag om hon inte träffat Erik.
Och då hade böckerna och filmen aldrig funnits... Ja jag tror starkt på ödet. Det var meningen att just dom skulle träffas. Så är det bara.

Förresten, han som spelar Erik i filmen, Joel Kinnaman. Fasen så snygg! Blir lite nyfiken på hur den "riktiga" Eriks ser ut...

Skrev på Lotta Thells blogg idag och hade lite frågor. Har tappat bort mig lite vilket som är mest riktigt, filmen eller böckerna?
Hoppas verkligen hon vill svara på mina frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar