måndag 29 mars 2010

Gääsp :-O

Ja nu känns det att det är måndag. Fy böveln vad trött jag är. Och jag som gick och la mig relativt tidigt för att vara pigg idag, men föga det hjälpte.
Men jag skyller på vädret, och det är jag nog inte ensam över. Fördelen med regn är ju att snön smälter bort fotare, har jag fått för mig alla fall. Viserligen finns det inte mycket snö på vår gård kvar, det gillar vi!
Men så lusigt det där, för nere hos mamma och pappa finns det massor! Ser ut som värsta vintern där nere, sen har dom alltid 1-3grader kallare ute än oss... Och nu snackar vi ju inte om att vi bor långt från varandra. 5minuters promenadväg bara.

Nej, me jag tror jag håller mig inne idag. Frågan är bara vad man ska kunna hitta på här, städat och tvättat är det ju. Och lite långtråkigt känns det att bara sitta här och uggla. Funkar inte för mig att vara så extremt lat. Ska jag vara hemma s måste nåt göras, städa, fixa garderober, städa skåp, byta gardiner eller nåt sånt. Men allt är verkligen gjort. Det ända jag vet är att ja behöver ha hem påskris, men då måste jag ju gå ut. Dessutom måste jag fixa lite sten till urnan... Men då va det ju det där att inte gå ut idag.
Får hoppas på bättre väder imorgon, då kan jag fixa riset.

Annars då. Ja jag hade kalas igår. Tydligen så fyller jag år på onsdag, men jag vet i sjutton vad det kommer ifrån. Jag slutade fylla år när jag kom till 22år. Sen bara försvann min födelsedag. Och nej, det handlar inte alls om ålders nojja, jag känner mig helt enkelt inte äldre än 22år, så varför fira något som inte finns? Dessutom finns det typ inga som vill fira mig och då blir det bara tragiskt. Som när jag fyller 30år om väldigt många år, då ska man ju ha fest. Men seriöst. det kommer kanske 7personen och firar mig. Är det fest? Nej, precis. Så det tänker jag nog inte ens göra ett försök till. Och för den delen, skulle jag lyckas hitta några stackare som ändå vill komma så får jag inte ut nåt av den festen. Ingen vill ju vara barnvakt, så på min 30års dag så får jag springa efter barnen och diska och städa efter gästerna. Nej tack. Jag avstår! Tur att det är väldigt många år kar till den dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar