onsdag 10 mars 2010

Ett litet tipps!

Jag har nu läst klart 2böcker från författaren Lotta Thell.
Boken jag har läst heter "I skuggan av värmen". Den består egentligen av två böcker... Man ska börja med boken längst bak och sen ta den som egentligen är början... Snurrigt!
Hur som helst, den är verklighets baserad och verkligen läsvärd. Det finns sammanlagt 4böcker och jag ska snart börja med den 3dje. Här nere har jag lagt in recensioner om dom två första böckerna. Även om det inte verkar speciellt intressant så rekommenderar jag er att läsa dom. Dom är bättre än det ser ut. Jag lovar.

Här är en recension av bok nummer1 (Den man ska läsa som nummer 2 i serien, denna har även blivit film):
"Eva är rotlös, bottenlös, föräldralös... och narkoman, en sargad själ. Med ena foten i den undre världen och den andra i den riktiga världen och med tre sprutor i fickan arbetar hon natt som väktare mitt i centrala Stockholm. I tjänsten möter hon Erik - polis - en värdig, säker och vacker man. Deras liv förändras på ett dramatiskt och omtumlande sätt. En gripande och fängslande roman om en narkomans livsöde och om oemotståndlig kärlek, en både skrämmande och hisnande historia baserad på verkliga händelser i författarens liv. Sällan har en sådan rak och naken berättelse exponerats på ett så trovärdigt och engagerande sätt. I skuggan av värmen är en synnerligen läsvärd roman som inte lämnar någon oberörd."

Här är recension av bok nummer 2, som heter "Utan en tanke" (den som ska läsas som nummer 1 i serien):
Eva lever ett hårt och trassligt liv som heroinmissbrukare. Redan som 15-åring tas hon in på Hasselakollektivet för rehailitering. Det här hjälper dock inte Eva ett dugg och hon planerar varje dag sin rymning. Men så en dag träffar hon Annika, vars morfar bor granne med kollektivet. Hans hästar blir Evas räddning under tiden hon stannar på kollektivet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar