onsdag 31 mars 2010

Så var det dags igen.
Inatt fick Hampus falsk krupp, igen! 30minuter efter att hans börjat, då får Julia också falks krupp. Ja sen va det ju inte nog med det, utan Wille fick hög feber och hosta och sov så oroligt.
Stackars älsklingar.
Men jag är ändå tacksam. På dagis går det magsjuka, och ännu har vi inte blivit drabbade *ta i trä*.
Och hellre förkylningar än magsjuka. Förkylningar kan jag hantera, men inte magsjuka. Urk!!
Så med andra ord, idag känner jag mig som en 150år gammal dam. Ont överallt och trött. Skulle mer än gärna sova i flera timmar nu, men så funkar det ju inte när man har barn. Tiden innan barnen kom var lyx. Men nu är det lyx fast på ett annat plan, ja ni som har barn vet vad jag menar.

Idag kommer vi antagligen bara vara inne. Jag gillar det inte. Hela dagen igår va jag också inne. Gick bara ut för att hämta posten, och den lilla biten räcker inte för att man ska känna sig bra. Men imorgon får det bli att gå ut, packa ner ungarna i vagnarna och traska på. Ger mig tusan på att det kommer regna imorgon bara för att jag ska gå ut. Men det är väl det man har regnskygg och bra kläder till.

Nu vill jag att det ska bli varmt förresten. Jag har ju fått hem min nya jaka, och mina nya skor. Det står (och hänger) i min garderob så fint och bara väntar på att bli använt. Men självklart ska värmen då vänta med att komma... Nu när jag äntligen har köpt en jacka jag enbart köpt för att den var fin. Typiskt! Men den som spar han har... Och den som väntar på nåt gott...
Ja det blir ju otroligt trevligt på många plan när värmen väl kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar