onsdag 17 mars 2010

Prat i kvadrat

Ni som läst min blogg ett tag eller känner mig vet att Julia är lite sen (beroende på hur man ser på saken) med att prata. Och ni vet ju då även att det har börjat lossna mer och mer...
Nu har det lossnat ännu mer! Jisses vad hon pratar. Det kommer bli en äkta gå-på-kafferep-och -kackla-med-andra dam av henne. Men jag älskar det, som jag har väntat på att få ha ett samtal med den tösen ♥
Okej, det är ju bara jag som förstår vad hon pratar om, knappt ens det ibland. Men vissa saker säger hon helt rent. Och här är ett smakprov på saker hon säger:
-Biip (namn på den hon menar) dum mig.
-Knäckebröd
-Bumbum (bulle)
-Bumpa (rumpa)
-Min Tutte
-Kaka
-Mamma
-Pappas
-Iiee (Wille)
-Ahpus (Hampus)
-Timm (Thim)
-Min mamma
-Gehhsk dihh (älskar dig)
Och mycket mycket mer!

På tal om annat, vad skönt att det snöar. Var lite orolig där ett tag att våren var på väg och vintern var över. Vilken tur!
Ja ni förstår att jag är ironisk va?
Fy vad deppigt detta är... Men jag kollade vädret förut och tydligen ska det bli varmt och soligt under dagen. Hoppas detta smälter bort illa kvickt då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar