måndag 15 mars 2010

Vad händ med rösten?!

Duschade nyss och lyssnade då på rix topp 6. Och då spelade dom hon Anna Bergendahl. Men snacka om att jag blev snopen... Många som jag pratat med tycket hon skulle vinna eftersom hon hade så kraftig och bra röst. Men har dom möjligtvis hört när hon spelat in den låten i studio?
Tror inte det faktiskt... För det är inte samma röst.
I melodifestivalen så har hon en lite, ja hur ska man beskriva detta, kvävd, eller halsig röst? Kan man säga så?
Men när jag nu hörde henne så var det ljusare och hes och det var inte så som hon lät när hon uppträdde. Viiiiist... det kan bero på att hon var mer nervös när hon uppträdde. Men hon hade samma halsiga och kvävda röst på IDOL...
Träligt det där... Men tyvärr är det sant.
Ropade in Jimmy som sett och hört henne på tv och han reagerade med. Inte samma röst. Man anar "hennes röst" i slutet av refrängen bara.
Tråkigt det där när dom som gör inspelningen gör om rösterna.

Den som säger att jag har fel nu säger det bara för att jävlas, så försök inte ens. En än gång: Jag tycker om låten, jag gillar den, säkert mer än dig. Lyssna själv så får du se. Och då ska du lyssna på den inspelade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar