måndag 14 maj 2012

Då börjar allvaret för familjen Eriksson imorgon. Eftersom Jimmy börjar vid 7 så är det jag som lämnar på dagis. Imorgon är det ju även tisdag vilket innebär att jag hämtar Julia tidigare.... Men det ska nog gå bra det här! Hampus fritids har fått uppgiften att skicka hem Hampus vid 15:30... Han ska alltså gå hem själv, jag ska bara möta upp honom så han slipper gå över vägen själv.
Men jag funderar lite över en sak... Ger vi Hampus för mycket ansvar? Jag menar, han får gå själv till skolan (vi följer honom till gångvägen), och nu ska han gå hem själv med... Samtidigt så känns det rätt, och Hampus tycker om att få gå själv, jag tror det gör att han känner sig lite större än vad han är. Dessutom så ser jag dagligen barn som inte ser så mycket äldre ut än vad Hampus är och dom går hela vägen själva. Och så länge inte Hampus tycker det är otäckt eller känner sig osäker så går det väl bra??

En annan sak som slog mig idag var att ibland är livet bra roligt. Jimmy jobbade på Ljunghälls för ett år sedan, sen fick han gå pga orderbrist. Sen dess har han sökt så otroligt mycket jobb, ringt till företag och gjort allt i sin makt för att få jobb, men icke! Nu fick han ett jobb i Hultsfred och plötsligt öppnas det massa jobb. Jag vet inte när han ska börja i Hutsfred, men komiskt nog så ringde dom och vill att han ska komma till Ljunghälls imorgon för att jobba... Är det inte skrattretande så säg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar