tisdag 29 maj 2012

Jaha... så hur kan man summera denna dag? Intensiv kanske... minst sagt!

Såhär är det, vi har fått kontaktfamiljer till våra barn. Anledningen till detta är för att vi är där i livet vi är. En frisk person hade klarat detta galant, men nu är ju inte fallet så. Detta leder till att barnen inte får uppleva så mycket som "vanliga" barn får.
Och jag och Jimmy hinner inte andras ut... eller vad man ska säga.
Jag och Jimmy tog mod till oss och bad hjälp... Och det var det bästa beslut som vi tagit sen vi skaffade barn.
Att be om hjälp på soc kan kännas otroligt jobbigt, man har ju hört både dittan och dattan!
Men jag har idag ändrat mig. Automatiskt så görs det en utredning, bara det känns otäckt!
Denna utredning lades idag ner, finns inget vi gör eller har gjort som är dåligt för barnen. Dom har även träffat barnen och inget att påpeka där heller. Skola och dagis har fått fyll i papper om barnen, inget fel där heller.
Så med andra ord, idag beslutades det att vi är toppen föräldrar!! Vi är jäkligt bra!
Vi har under hela denna resa många gånger fått beröm för att vi tog det här steget, bara det visar hur bra föräldrar vi är fick jag berättat för mig. Idag när vi sa hej då till hon som skött utredningen så sa hon till oss:
-Om jag hade 50000:- så skulle jag lätt köpa en bil åt er, för ni är så otroligt bra!
Kan man säga att vi fått bra betyg eller vad!!
Så som sagt, nu har vi fått kontaktfamiljer till våra barn. Pojkarna kommer hamna på ett ställe och dom träffade vi idag. Jag trodde detta möte skulle bli jobbigt, men inte! Hur trevliga och lätta att prata med. Det klickade kan man nog säga.
På torsdag ska vi möta Julias familj som hon kommer till. Och här är det underbara: Det blir den fröken som Julia fastnade för vid första stund. Denna fröken är hon som jobbar med Julias tal, så där kommer vi få så mycket hjälp. Och Julia kommer bli helt salig om hon får veta att hon ska vara med henne och sova över!
Julia är så fäst vid denna fröken, det är ta mig hundan kärlek! Och det bästa av allt, det är ömsesidigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar