torsdag 3 maj 2012

Mer ältande av Tusse.

Fick hem räkningen på Tusses avlivning idag... som att få benen bortslagna... Såret som nästan var på väg att läka revs direkt upp igen. Vill bara att detta ska vara en mardröm och att jag vaknar och har han liggandes i sängen med mig som vanligt. Eller det när man kommer hem och han mötte upp en vid trappen, och gav ifrån sig sina söta ljud. Fy vad jag saknar min bebis!!!
Idag hade vi även möte med dagis och socialen (orkar inte gå in på det nu, men inget farligt. Ett helt vanligt, bra möte) och dom tyckte vi gjort precis så rätt man kan med barnen. Känns så skönt att få det bekräftat, även fast jag vet att det var rätt.

Och nu fick vi även svart på vitt vad som hänt. Bulbprolaps (Framfall av ögat) inklusive trauma.
Och jag har sagt det förr och säger det igen, vi tog rätt beslut (även fast jag många gånger tvivlar), för bara någon timma efteråt så började näsan vara och det kom även blod. Veterinären trodde det var inre skador, för det märktes delvis på hans andning. Sen blir det inre skador när man blir påkörd med den kraft som han måste ha blivit.
Så dom hade kunnat rädda honom om det bara handlade om ögat, men veterinären avrådde oss. Och dom bör ju veta bäst...

Och jag blir så trött... Fick två jätteroliga nyheter idag, men kan inte glädjas alls. Så jäkla drygt!

2 kommentarer:

  1. Kram, kram o MASSA mera KRAMAR till dig!! <3
    Jennie

    SvaraRadera
  2. Tack snälla ♥ Kram på dig.

    SvaraRadera