torsdag 17 maj 2012

Nog är det väl konstigt att när man blir erbjuden sovmorgon så kan man inte sova.. Som idag, Jimmy är ledig och erbjöd sig ta barnen på morgonen så jag skulle få sova. Trots detta så kunde jag inte somna om på morgonen utan valde att gå upp. Imorgon har Jimmy utbildning och Hampus är hemma så sovmorgon då är bara att glömma! På lördag kanske...?

En annan sak som hände idag som fick min mage att vända sig var att Wille kom med blod på ditt finger. Min första tanke var att han gjort sig illa, men nej. Ser då på golvet en ganska stor fläck med blod och ropar på Jimmy, han torkar upp det och till min förskräckelse så är det en mosad fästing!!! Urk!
Julia hade råkat trampa på en och mosat den med sin sko.... Så nu känns det som att det kryper fullt med fästingar på kroppen och jag synar golvet vid varje steg. Har frågar det förr och gör det igen, vad gör fästingar för nytta!?

Nähepp, nu blir det att äta frulle, sen gå ner till mamma och pappa för att kolla på "Vimmerby loppet". Min systeryster kommer även dit och ska klippa Julia! Jag har bett henne att klippa av en rejäl bit för hennes hår är så otroligt nött, och det är ändå inte fint med långt hår om det ser ovårdat ut. Så nu ska hon bli vacker, eller vackrare! Min önskan är att håret får såna där fina korkskruvar som hon hade när hennes hår var kortare, men tveksamt... hon har så tjockt och grovt hår....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar