måndag 7 maj 2012

Jag är så otroligt trött! Så en sak är säker, om Nadan funkar bra idag så kommer jag somna där, och det är okej, man får det. Men jag hoppas verkligen inte jag börjar snarka, det lär ju bli skapligt störande för dom andra....
Och en sak som är lite komiskt, min uvi är borta (som det känns) men inatt vaknade jag och mitt vänstra öga sved och var helt igenkletat, dessutom illrött.... Ögoninflammation. Är det inte lustigt, man blir av med en sak och får en annan. Just my luck!

En annan sak som jag funderat på; Hur mycket ska ett barn tåla? Det jag nu tänker på är att man säger ju ofta att barn är barn. Men hur långt ska dom få gå innan man ska reagera? Hampus grät idag och ville inte gå till skolan pga ett annat barn (detta händer till 90%, så att han är ledsen och inte vill till skolan är inget som bara hänt idag)... Hampus mår verkligen dåligt av att denna pojke håller på. Han säger elaka saker till Hampus, typ: Du är ful. Ditt hår är fult. Dina kläder är fula.
Tyvärr så är det så att Hampus bara tar skiten och mår dåligt. Som förälder så säger man att ta inte åt dig och bla bla bla!!! Men nu har det blivit fysiskt med. Han knuffar Hampus bland annat.
Att barn säger saker kan jag ta till stor del (dock inte hur mycket som helst), men när han blir slagen så har det väl ändå gått för långt?!
Vi har tidigare tagit upp detta med Hampus fröken och hon sa då att dom har "problem" med denna pojke...
Vad ska jag göra? Ge det tid och se vad som händer? Prata med pojkens föräldrar? Ta upp det med deras fröken igen? Eller ska jag bara låta detta fortsätta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar