lördag 5 maj 2012

Det verkar som att det är mer fästingar i år än förra.... Än så länge har vi fått plocka bort två på Nisse och så hittade Wille en här hemma som kröp runt, urk!! Förra året hade ingen av katterna någon alls, som vi märkte alla fall.
Vidriga är dom hur eller hur... Förstår inte vad dom gör för nytta...!

Jag mår fortfarande som att jag blivit överkörd av ett tåg. Ont i kroppen, hostar så det känns som att revbenen ska gå av, så ont i huvudet så jag vet inte vad jag ska ta mig till och så härliga febertoppar. Helt underbart, speciellt när man har tre barn att ta hand om med... Tack och lov för att jag har Jimmy som hjälper mig. Uvi:n verkar det gå bättre med dock, och det är jag överlycklig för. Men det värsta just nu är hostmedicinen jag fick, så lustig man blir av den! Men tar jag den inte så får jag hosta tills jag spyr, så jag vet inte vilket som är bäst. Att känna mig lustig är ju inget nytt, men ändå...

Idag har min systerson Thim sin första innebandy match, spännande!! Om jag hade orkat så hade jag utan tvekan följt med och kollat, man vill ju visa sitt stöd för älsklingen. Men nu får det bli att hejja hemifrån istället. Inte lika kul, men vad ska man göra. Och så skickar jag med Julia och Hampus i mitt ställe för att hejja på honom, med tanke på att min röst är borta så kan jag inte göra så mycket ljud ändå!

Och så finns det en sak som jag vill berätta om, men får inte för Jimmy, så det är bara att vara tyst... Även fast det är otroligt svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar