torsdag 31 maj 2012

Idag har jag gjort nåt stort!!! Jag är 28år och har idag gjort sås från grunden, och den var sååå god!! Kan inte annat än känna mig lite smått duktig.

Idag har vi även varit på möte för att träffa familjen Julia ska bo hos lite då och då. Det kändes så bra!! Jag vet att vi har gjort rätt val nu, ingen tvekan om saken.
Jag och Jimmy satte oss med alla barn och förklarade igår var det är som händer. Dom ser ju att vi går på mycket möten, sitter mycket i telefonen och dom hör ju när jag och Jimmy pratar. Så vi förklarade helt enkelt att barnen ska sova borta en helg lite då och då, vi berättade om vilka familjer dom ska till och dom är så nöjda. Julia har hela dagen gått till sin fröken och gång på gång sagt att: -Jag ska sova hos dig! Ungen lyser verkligen upp så fort hon kommer att tänka på det.
Personen som ska ha Julia är en av hennes fröknar, men jag vill inte berätta vem ännu. Hon kommer att byta jobb i sommar och därför kunde hon ta Julia. Och jag är väldigt glad över att det är just hon. Relationen mellan henne och Julia går inte förklara, eller ja, man skulle kunna förklara det med kärlek, Julia älskar verkligen sin fröken, dom har en kontakt mellan sig som inte går att förklara... Från den dagen Julia kom till det dagiset så har det varit dom två. Därför känns det otroligt tryggt att lämna över Julia till henne, jag har inga som helst tvivel.
Detta gäller såklart den andra familjen med. Dock så känner vi dom ju inte så väl ännu, men det kändes väldigt avslappnat och trevligt att möta dom, och dom verkar vara väldigt fina personer. När vi pratade med dom så kändes det aldrig krystat och allt flöt på så bra.
Så jag tror verkligen det kommer bli bra det här. Och det drar igång snart, redan om 3veckor ska dom sova över första gången.... Iiiiihh!
Jag har varit helt barnledig 2ggr på 3år... Vad ska man nu göra? Sova?

Fick erbjudande om jobb idag förresten... vill kanske.... men kan jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar