torsdag 10 maj 2012

Och så kom regnet jag väntat hela dagen på... Tur man redan varit ute och gjort sitt för dagen! Direkt blir det en "höstig" känsla ute, grått, blåsigt, mörkt och regn. Men så kommer man på att det bara är maj ännu och genast så blir man på bättre humör! Vi hinner njuta av värmen, vi har ju hela sommaren på oss för böveln!

Idag har jag även haft rehab, det den går ut på är att jag ska scrappa som jag berättat om förut. Så idag hann jag med att fixa kort till alla möjliga olika tillfällen i sommar, så mycket roligare att ge bort sånt man gjort själv som faktiskt ser fint ut!
Hann även med att fixa lite med Julias album... Det känns ganska obehagligt att titta i det... Det rullar liksom på, kort som är fixade och allt ser fint ut. Så plötsligt så är det slut! Fotografierna finns där, och jag har lagt i ordning dom så som jag vill ha dom... men mer är det inte. Och jag minns precis när allt mitt intresse för detta dog ut, det syns så tydligt på korten. Bilder från Willes första tid finns inte... Några få fram till han är ca 4-6månader, men inte mer. När jag tittar på fotografier på Wille så är det som ett mörker, jag minns verkligen inte. Det sista minnet jag har av Willes första tid är när jag ammade honom för absolut sista gången, men det finns även bilder på detta, så det är nog mycket tack vare dom som jag minns. Men sen är det som sagt slut... Mörkt. Som om ja fått minnesförlust. Fast ja, det har jag ju... Tydligen är det ett säkert tecken på depression, man tappar sina intressen i livet och minnet. Jag glömde bort hur underbart det är att vara mamma, spännande och utmanande! Jag tappade bort mina känslor för barnen på vägen med... Jag kände mig som den ständiga barnvakten, men inte mer. Detta har ändrats tack och lov! Jag är mamma och jag KÄNNER mig som en mamma. Jag kan nu sitta i evigheter (som det känns som att det är) och bara titta på barnen, bli alldeles varm och känna hur otroligt mycket jag älskar mina barn. För även om jag nu ser besvärad ut så känner jag så mycket för barnen, jag är äntligen mamma igen och jag älskar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar