onsdag 21 november 2012

Jag är nöjd, faktiskt!

Först och främst, det viktigaste. Nu har jag haft möte med min egen sköterska. Eftersom jag har bipolär sjukdom så tilldelas man en sköterska som är ens egen. Det är den som liksom tar hand om allt.
Mötet gick kanon! Jag öppnade mig helt, och Jimmy stöttade mig och fyllde i luckorna när jag själv inte mindes. Tillsammans berättade vi allt! ALLT!
När mötet var över så förklarade han för mig att han kommer ta upp allt med min nya läkare, dom tycker litium är en bra ide, jag ska även få en samtals kontakt, eftersom det är så mycket som händer med mig. Dom ska även fortsätta leta diagnoser för det verkar som att det ligger nåt mer där än bara bipolär, så jag kommer att testas mer. Jag fick även förklarat för mig att jag kommer inte tillbaka till jobb på ett tag, det är för mycket just nu och att rehabiliteras eller jobba finns det inte möjlighet för. Han tog även upp med mig att jag måste släppa på alla måsten... jag är ganska bra på att känna mig tvungen att städa, tvätta och fixa med saker eftersom jag inte "bidrar" med något. Alla dessa måsten blir tvång, tvånget blir misslyckanden och misslyckanden blir till sorg, sorgen blir till ilska och frustration.
Såklart att jag tänker hjälpa till här hemma, men som han sa, man behöver inte tvätta två maskiner på en dag och dammsuga. Det kanske räcker med att tvätta en maskin. Och resten imorgon. Eller varför inte dela upp det en sak för var dag. Då är det lättare att lyckas och då slipper jag konsekvenserna av mina misslyckanden.
Och krav är inget bra för mig, det ska undvikas... det var visserligen inget nytt... har märkt länge att jag svarar dåligt på krav och måsten, jag liksom låser mig och ja, det blir inget bra.
Jimmy fick även mycket beröm, han tyckte att Jimmy var en väldigt bra man som uppenbarligen var ett bra stöd för mig och ville mitt bästa. Det var ju inget nytt, Jimmy är den bästa medicinen jag kan få! Och barnen såklart <3 p="p">Så... ja det är det... som jag delar med mig av, resten stannar hos mig.
(Kan tyckas att jag berättat allt, men tro mig, det var mycket som togs upp och mycket som sades. Men jag vill inte ta upp allt här. Det jag berättat här är inget hemligt, det är sånt jag kan känna är bra för mina nära och kära att veta om, vet att det är många av dom som läser min blogg, hej hej ;-) )

Sen köpte vi nya ringar till mig idag. Yey!!! Silver och "diamanter". Okej, dom är inte äkta, dom är bara tillfälliga tills våra riktiga blir klara. Jimmy ska själv göra ringar åt oss, i titan!! Ihhhh!!
Känns så lyxigt att ha egen designade ringar gjorda av Jimmy själv <3 p="p">
Nej, nu har jag inte mer att berätta... för stunden!
Tjing!

4 kommentarer:

  1. Hej och vad skönt att du fick fram allt.stolt jag blir över er.åh vad kul att jimmy ska göra era ringar.det ska bli kul att få se dom sen.kram madde

    SvaraRadera
  2. Jag känner mig faktiskt väldigt lättad över att berätta allt, men tungt! Men nu är det gjort och det känns bra :-)
    Ni ska absolut få se ringarna sen när dom är klara, fick faktiskt hem materialet i dag!
    Hur går det för er förresten, när bär flytten av, längtar efter er!
    Kram kram :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi längtar efter er också.vi flyttar den 1/12så kartonger,kartonger är min vardag ;-) var på förhör hos polisen angående de hotfulla smsen vi fått.och ansökt om kontaktförbud men vet ej om det går igenom än.den andra advent vad gör ni då?jag tänkte komma med familjen och laga middag till dej och familjen hemma hos er om jag får.som tack för ert stöd.kram madde

      Radera
  3. Men det är ju snart då, härligt!!!
    Jag hoppas verkligen polisen skärper till sig och ser till att ni får ett kontaktförbud, det måste ni! Leva såhär med hot hit och dit går inte för sig, ni kan inte ha det så, ni är på tok för fina människor.
    Du får mer än gärna komma med familjen, och vill du laga mat så är det välkommet, jag står ju inte gärna vid spisen ;-) Hihi! Nej men allvarligt, skulle vara så trevligt om ni ville komma, saknar er.
    Kram kram

    SvaraRadera