tisdag 27 november 2012

Nu är mötet klart.

Det gick helt okej idag. Fick som vanligt dra hela min historia, gud så trött jag är på att berätta allt!
Kan dom inte bara skriva in allt i min journal och sen läsa på innan man kommer?! Kan väl inte va så svårt??!

Hur som. Jag ska börja med litium, men inte idag. Imorgon ska jag ner till vårdcentralen och lämna prover. Dels för att dom ska se vilka värden jag har nu så dom vet vad dom ska utgår ifrån. Och dels pga min ätstörning, se vad jag lider brist på och lite annat.
När jag ska börja med litiumet vet jag inte, när dom kollat mina prover antar jag?
Det med litiumet känns lite jobbigt, blir att lämna prover väldigt ofta och jag ska tydligen räkna med en lång process innan dom hittar rätt dos. Dessutom kan det visst bli frågan om ergenyl efter ett tag om inte min seraquel (kvällsmedicinen) ger tillräckligt bra effekt (tack Lisa för rådet :-) ).
Jag fick även mitt blodtryck kollat och min puls. Och ja, vad ska man säga, min puls var på tok för hög, och mitt blodtryck såg bra ut, när jag låg ner... när jag satt mig upp så hade det fallit rejält. Så nu måste dom höja min kvällsmedicin eftersom jag lider av stress med, och antagligen dels därför jag tappar så mycket hår. Kul det här, nåt nytt skit för varje gång man kommer dit! Och vad proverna kommer visa vill jag knappt veta, det kommer väl va åt helvete fel det med....
Min sobril ändrade dom, så nu istället för att äta den 2ggr per dag så ska jag äta den 3ggr per dag oavsett hur jag mår. Detta för att försöka stabilisera mig lite till.
Min ätstörning ska dom tydligen ta tag i mer nu, jag blev mätt och vägd och inskrivet i journalen... nu slipper jag nog inte undan mer....

Japp, det var det. Som vanligt är det mycket mer som togs upp på mötet men jag vill inte berätta allt här, vill man veta mer så får man fråga mig, jag bits inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar