lördag 22 maj 2010

Idag vaknade jag och solen sken! Kan inte bli mycket bättre start på dagen enligt mig.
Vi skulle från början bara gå ner till stan och kolla lite, men hamnade på ALV igen.
Men så mysigt vi har haft det!!
Och vad William har gått, han har verkligen njutit av denna dag.
Men det både han och syskonen mest uppskattade var nog vattenleken, vatten är ju bäst helt enkelt.
Och det märktes att han älskade att få springa med Hampus och Julia och busa... Tänk att så lite kan betyda så mycket.

Efter att vi varit på ALV så gick vi till ICA. Jag vill ha en kruka som man hänger i fönstret med en hängväxt av nåt slag. Men jag jag hittade inget som passar... Fanns en vit kruka men det skulle bara irritera mig, i det andra fönstret så är det bara svarta krukor nämligen.
Så det får vänta tills på måndag när alla affärer har öppnat igen.

Efter att vi varit hemma med alla saker och tankat i lite mat så gav vi oss ut igen. Tog en prommis ner till min mamma som satt ute på gården.
Man måste ju utnyttja varje solminut man får när det väl bjuds.

När vi sen kom hem fixade jag mat åt barnen, och under tiden som dom åt så passade jag på att städa. Skönt att få det gjort när dom är vakna, för då kan man ju ägna desto mer tid åt sig själv... Man får inte vara dum!

Imorgon ska vi till min syster, Julias lugg är som gräs... Det växer på fort som fasen när solen lyser... Så den måste kapas ner en bit. Men det är visserligen bra, då har vi en anledning till att gå ut imorgon (ska för övrigt bli regn... Men som jag sa till Jimmy så ska man inte se sig blind på vädersidorna, det är bättre att dra upp persiennen och kolla ut).

Nu ska jag fortsätta plågas. Har bränt upp mig fullständigt idag på axlar och nacke (har ju blivit röd i ansikte, på bröst och armar med men inte nåt vidare mycket). Fii faan säger jag alltså! Detta var inte medvetet! Det bara kom. Visserligen har jag ju inte smörjt in mig, och jag har heller inte hållit mig i skuggan. Men det är inte så lätt att bara sitta i skuggan och päsa när man har småbarn. Och det tråkigaste av allt är att jag kommer ju inte bli nåt vidare brun heller... Jag blir kräftröd, för att sen få blåsor, för att sen flänga skinn för att till slut bli lika blåblek.
Kul!

3 kommentarer:

  1. Tack kära du! <3 Ja, jag hoppas det oxå, men just nu känns det lite trökigt. Men, men det går nog.
    Usch ja, inget vidare med ormar!
    Tänker på dig, ang din bränna. Det är verkligen inte kul! Jag hoppas att det blir bättre...Tänker på dig, som sagt!
    Kraaaam!!

    SvaraRadera
  2. Det värmer så när man får en sån kommentar. Du är helt underbar! Jag ser verkligen upp till dig, när det gäller styrka med att sköta hemmet och barnen! Super!!
    Hoppas att du fick sova ngt i natt.
    Tänker på dig!
    Måste få in en alv date snart! Men får väl vänta tills jag har jobbat klart min lååånga vecka. :)
    Ta hand om dig!
    Kramar om!!

    SvaraRadera
  3. Du behöver inte bli generad, det är ju sant! <3
    Ja, semestern, visseligen tog jag bara 2 veckor, men då ska jag försöka njuta. Tycker man lägger så mkt tid på jobbet, men man har ju lika mkt jobb hemma...men det blir nog bra. :)
    Vi får försöka pricka in en dag när det inte är allt för varmt.. :)
    Hoppas att din dag blir bra och att tösens lugg blir kortare.
    Ta hand om dig vännen!
    Kram!!

    SvaraRadera