söndag 23 maj 2010

Väder och vind.

Tänk, det blev visst väder idag med, det trodde jag inte.
Om man ska gå på dom olika prognoserna som erbjuds på internet så är man illa ute. Tro mig! Enligt dom så skulle det idag vara mycket regn, ungefär 17grader och ingen sol. Det har varit mycket moln, det har kommit några droppar regn och det har visserligen blåst. Men alltså, i det stora hela så har det varit finfint väder!
Hoppas det forsätter såhär nu!

Julias lugg är förresten klippt nu. Så nu hoppas jag att hon inte ska skälla på mig om det på ett tag den tösen.

Jag är förresten jäkligt sur på turistbyrån i denna by håla! Man kan ju tro att dom om några ska ha koll på när och var saker sker. Men nehej då! Jag frågade dom för ca 1½månad sedan när marknaden är, det brukar alltid vara en i maj. Då svarar hon (stensäker) att det är den 22maj. Jahapp... Säkert! Det var ta mig sjutton ingen marken igår vill jag lova. Nu är detta ingen tragedi, men jag irriterar mig som fasen på detta. Dom ska ju veta.
Nu är det så att den är på lördag istället, och vi ska dit! Vi går alltid på marken, inget hindrar mig vill jag lova. Vår familj har som tradition att man går dit, äter karre och korv, köper godis och så lite (läs mycket) munkar. Varje gång samma sak. Men det funkar för oss, så vi kommer fortsätta med detta.

Nu ska jag snart se "Skuggan av värme". Jimmy förstod verkligen inte varför jag skulle se den igen... Dum fråga... Svaret är Joel Kinnaman.
Min syster kollade lite undrande på mig när jag sa att jag måste se den idag. Sen när jag sa att Joel är med i den så nickade hon förstod direkt varför... Det är något speciellt med den mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar