söndag 30 maj 2010

Då var det söndag!
Denna helg har verkligen flugit fram... På både gott och ont.

I fredags så var det dags för mormor att jordfästas. Vädret kunde inte varit bättre och sällskapet var perfekt. Vad mer kan man begära...!
Efter den lilla cermonin så gick vi och åt lunch, mysigt och trevligt.
Sen tog jag Julia och hon och jag gick hem och fikade hos mamma, Jimmy och resten av barnen gjorde lite ärenden på stan för att sedan gå hem och fixa på gården. Gräset behövde klippas igen. Växer som sjutton det där...
Resten av dagen gick åt, till vad kan jag inte minnas riktigt...

Sen lördagen. Då var det bara att sitta inne och vänta på att det värsta ovädret över sen bar det iväg. Men lika väl så hamnade vi i oväder titt som tätt. Men det gick an. Men inte hittade man speciellt mycket som vanligt. Men lite godis åt barnen köptes ji och så munkar!
Sedan fick vi besök när vi kom hem. Super trevligt!! Hoppas det sker snart igen.
Och så blev det kväller!
Då begav vi oss till mina föräldrar och satt och umgicks lite.
Barnen var hemma med farmor och sov. Kan lova att det var skönt att komma ut lite utan barn... Även om jag saknade dom små ♥♥♥
På nattkröken blev öl tältet. Kände inte igen en kotte... Lite trist.
Och hemma var vi redan vid halv 1...
Men som sagt, så skönt att komma hemifrån lite på tu man hand. Det behövs ibland om inte annat. Så tack svärmor för hjälpen. Det uppskattas vill jag lova.

Idag vaknade jag efter en till stor del sömnlös natt och var pigg! Jo trött såklart, men mådde toppen! Kändes fantastiskt!!
På eftermiddagen så blev den en promenad runt kvarteren och sen hem till mamma och pappa igen. Där bjöds det på så god mat. Fortfarande mätt!! Grillat kött, potatissallad och grillade grönsaks grillspett! Mumma!! Efter det blev det kaffe och tårta, sen lite kubb. Kändes skönt att må bra idag så man inte missade allt.

Här hemma har det inte gjorts mycket vill jag lova. Det behöver både dammsugas, dammas och städas både här och där. Men i detta nu så håller faktiskt Jimmy på och betar av den där listan, så jag tänker inte göra många knop för att bocka av nåt faktiskt.

Imorgon... Imorgon!! Fii fann vad nervös jag är... Dä ä ju så en kan krävere!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar