onsdag 19 maj 2010

Nu ska vi se om ni hänger med!

Igår fick vi ett samtal som vi missade... Inget ovanligt för att vara oss.
Men i alla fall, Jimmy ringde upp det där numret (nån från kommunen) och då var det rektorn för barnens nya dagis.
Nu går dom på område 2 tror jag, dom tillhör Astrid Lindgrens skolan, och nu ska dom byta till område 2, vimarskolan.
Men tänk vad trevligt, hon ringde för att hälsa oss välkomna! Tänk att så lite kan göra så mycket, genast så släppte klumpen i magen man haft av oro. För även om jag vet att det är rätt på många olika plan så har man ju sina tvivel... Det har man ju med det mesta. Men nu känns allt bara så rätt!
Hon sa även att en liten ändring kan ske, dom har ju sagt den 16e augusti till oss, och det är en måndag, men det kan flyttas till tisdagen. Funkar lika bra för min del!
Sen kom jag p en sak, i höst kommer alltså alla mina barn gå på dagis... Har min lilla Wille redan blivit så stor?
Många av hans vänner har börjat på dagis, och jag ser inget lusigt med det! Men Wille är ju så liten... Eller? Nej han är nog inte det egentligen, det är bara i mina ögon han är det. Och så kommer det nog vara tills han för småsyskon.
Men faktiskt, varken jag eller Jimmy känner stress över för syskon just nu. Verkstan är såklart igång, men jag känner ingen stress som jag gjort förut. Jag känner heller ingen skräck över att få mens... Blir det så blir det! Tar det lite tid så gör det inget. Allt känns just nu så jäkla bra, på alla plan... Barnen, kärleken, hemmet, ja allt! Helt otroligt, har aldrig känt mig så nöjd med allt som jag just nu gör.
Såklart jag önskar mig vårt 4e barn, men det kommer när tiden är rätt.

Jag vet att det låter konstigt. Men alltså, blir jag gravid nu så är det en bonus. Jag vet inte hur jag ska förklara detta, men ungefär som att du vinner 1miljon och upptäcker att det är gånger 2. Bonus helt enkelt.
Tar det några månader till så gör det inget, jag är så nöjd ändå. Jag har 3 underbart fina barn, och jag är mer än tacksam över dom ♥
Men tro nu inte att vi inte kommer försöka få vårt 4e barn, det kommer vi. Vi har faktiskt sagt att chansen för ett 5e barn är 100%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar