lördag 15 maj 2010

Jag har för mycket koll på läget....

Här hemma alla fall!

Idag har jag sytt upp mina byxor, 2par alla fall. Delvis mina smaljeans. Detta borde jag gjort när jag köpte dom, för nu är dom sönder nere vid foten... Men jag hoppas ingen kommer se det... Visserligen kommer ju folk kolla mycket på mina fötter eftersom jag har olika skor varje dag... Nåja, om nån stör sig så får dom väl köpa hela byxor åt mig. Jag kommer alla fall i mina smaljeans igen!! Jippi!!
Tillbaka till det jag skulle skriva. När jag skulle sy upp jeanspar nummer 3 så blev det fel, och jag var tvungen att reva upp dom... Eller vad det nu heter.
Hur som helst så fick jag så sjukt ont i huvudet, så jag fick lägga mig. Somnade på stört vilket jag inte tänkt mig. Skulle bara lägga mig en stund. Somnade, vaknade, somnade, vaknade, och drömde! Om allt!
Var ju sket slut när Jimmy kom och väckte mig.
Men i alla fall (igen) så putsade Jimmy fönstren idag när jag sov, och nu ikväll när jag gick in i matsalen så kände jag att nåt inte stämmer... Och när jag står där och "tar in" rummet så upptäcker jag till min fasa...Han har bytt plats på 2 blommor i varje fönster! Ve och fasa, detta åtgärdades omedelbart!
Vad jag vill säga är att jag har för mycket koll på mitt hem. Jag känner när nån bytt plats på allt, eller tagit bort något. Så det är ingen ide att komma hem till mig och sno nåt och tro att jag inte lär märka det! Jag känner det!!

Men annars då? Ja jag måste säga att det är förbaskat skönt att inte städa! Jag har nu min hemhjälp och jag behöver inte betala för den... Ungefär...
Jag tror detta är nyttigt för Jimmy... Putsa fönster, tvätta, plocka med tvätten, dammsuga, torka golven... Han får känna av det jag har haft på mig så länge. Och det är så skönt att bara få g runt och plocka lite... Ni vet, flytta tillbaka blommor, lägga in lite kläder, torka av en bänk... Göra sånt man bara känner för, inte att man måste.
Och johoo då, jag uppskattar detta... Även om mitt humör varit uselt idag.
Men det kan ju bero på att allt jag fått i mig är ca 2dl vatten sen igår... Nåt är fel! Börjar faktiskt känna mig lite orolig, nåt är fel när det kommer till att äta och må bra i kroppen... och jag vet inte vad. Först var det "trevligt" att känna lite revben och skelett här och var, men nu dyker det upp mer och mer, och det känns inte bra längre. Så jag behöver all hjälp Jimmy kan ge mig nu... Fast jag känner att det är orättvist, han gör mycket mer än mig just nu, men jag lovar att det kommer bli mer 50/50 när jag kan äta och må bra igen.
Nu har Jimmy gjort mackor alla fall och jag ska försöka behålla dom så länge det bara går, allt är väl bättre än igen... Men det funkar inte att må såhär och vara bra fru och mamma... Jag orkar inte.

Oj, det bidde mycket det här... Men nu vet ni varför jag ser sur och grå ut när ni möter mig ute. Döm mig inte... Nästa vecka ler jag säkert igen. Måtte det ske fort, för imorgon är det söndag...

1 kommentar: