lördag 8 maj 2010

Regn regn och regn. Verkar som att det blir en väldigt regnig vår och sommar. Kanske drar jag förhastade slutsatser men jag vet inte... Känns som att jag har rätt.

Igår var Jimmy och köpte våra säsongskort till ALV. Och där flög en massa pengar iväg... Anar ni ett speciellt mönster hos oss? Ja jag med, men det är inte så illa som det verkar. Vi gör kanske av med ganska mycket pengar, men vi får massor för dom. Och vi spräcker inte vår budget, så då funkar det ju.
Och det är ju inte enbart nöjen... Tyvärr är det mesta ett nödvändigt ont.
Men tillbaka till ALV. Det öppnar ju nu den 12maj, men eftersom vädret visar kallt och regn så kommer vi inte gå dit än. Kanske till helgen, då ser vädret ut att bättra sig. Men nu eftersom jag skriver det så lär det ändras. Tur att man har till januari 2011 på sig att använda korten.

Idag kommer det inte ske mycket i vårt hushåll. Damsuga såklart, sen blir det nog att byta och tvätta sängkläder.
Resten av dagen blir slapp... Det är ju lördag som tur är så jag kan ju locka barnen med godis... Aja baja mig! Men ärligt talat så äter dom inte alls mycket godis, det har varit mycket. Men det händer faktiskt att dom glömmer bort lördagarna och då blir det inget godis den veckan (ibland byter vi lördag mot söndag, men aldrig båda dagarna). Sen är det inte alltid godis dom äter. Ibland vill dom heller ha popcorn istället. Gärna för mig!

Nu ska jag snart gå och rensa ut sängkläderna... Snart.
Väntar på att Jimmy ska komma hem så vi kan ta lite kaffe. Ute och ränner som vanligt!!

4 kommentarer:

  1. Inte konstigt om de har gått ner i vikt då, om de glömmer bort att det är godisdag. Jag glömde minsan aldrig bort det när jag var liten!!! :P

    SvaraRadera
  2. Det är väl knappast godiset som dom ska gå upp i vikt av... måste man ta till sånt för att ha barn som går upp i vikt så är det bara tragiskt.
    Och ner i vikt vet jag inte... Det var bara Hampus som dalat, men det visade sig ju bero på att han växt 5.5cm på 6månader, inte konstigt då att man blir smal. Dom andra två kan man nog inte kalla smala... Följer sina kurvor perfekt :-D Dom låren är inte nådiga!

    SvaraRadera
  3. Då kanske vi ses på ALV i sommar, ja om den har tänkt att komma. :) Skulle va trevligt att ses mer än att heja på varandra. :) *fniss*
    Hoppas att Ni får en mysig och trevlig kväll!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Det skulle vara jätte kul att träffas, mer än hejja, barnen kan leka och vi tar kaffe :-) Det måste man ju ha när man är social ;-) Vi kommer hänga där massor, även om det nu ser ut som att sommaren dröjer. Hojta till om ni ska ner nån dag så kan vi stämma träff!
    Kram på dig.

    SvaraRadera