torsdag 27 maj 2010

Mycket om inget.

Idag har jag fyndat... Inget ovanligt enligt dom som känner mig.
Köpte en skjorta (längre som även funkar som klänning typ) för 99:- (halva priset), och så kom jag även över ett linne för 29:- (kostat 199:- innan tror jag det var). Köpte även dekorationer till ljusfat och blomgrupper för 50:- (skulle kostat 100:-).
Känner mig mycket nöjd över alla mina fynd!

Idag har jag även varit och sett på när Thim spelat fotboll. Mitt samvete mår mycket bättre denna vecka vill jag lova!
Och det var ju så kul!! Hampus frågade mig var Thim var (det var ju ungefär 15-20 ungar som rörde sig på plan).
Jag kollade då över planen och blev så full i skratt. Jag sa till Hampus att titta efter den som rör på sig mest. Och ja, han såg Thim!
Och det är sant, det var han som rörde på sig mest!! Den gossen har energi, så att spela fotboll är det minsta han behöver. Sötungen ♥

För övrigt idag har det gjorts massor! Bland annat varit och fikat med barnen. Supermysigt!!
Mötte även på en på kvinna som gjorde mig så glad. Vi började prata och under samtalet så sa hon något så snällt, hon tyckte att trotts att vi har så många barn som är så pass små så är dom så väluppfostrade och skötsamma. Sånt värmer att få höra. Är det något som gör mig glad så är det när någon uppmärksammar "vårt slit" med barnen. Det är ett medvetet slit, men inte mindre jobb för det.
Denna kvinna förstod precis hur vi menar när det gäller allt som har med barnen att göra... Så lustigt... Varken jag eller Jimmy vet vem hon är, vi har aldrig mötts innan (vad vi vet) men när hon och jag pratade så fyllde vi i varandras meningar. Hon förstod mig precis när det gällde barn, och jag förstod henne. Det var som att möta sig själv om 20år och ha ett samtal (fast hon bara fått ett barn). Det var skönt att få den pratstunden, som att någon skickat henne vid exakt rätt tidpunk.

Imorgon kommer svärmor, så idag har jag städat så fingrarna blöder!! Fy sjutton var jag gnott och haft mig... Inte en sak får stå fel!!
Neeej! Jag har inte lyft ett finger här hemma, Jimmy har visserligen dammsugit, men det är ett måste varje dag... Sjukt mycket sand.
Svärmor kommer visserligen, men jag tror faktiskt inte hon bryr sig så hårt hur hemmet ser ut. Inte mer än vad andra gör alla fall. Och barnen kommer inte ge henne en enda chans att kolla ändå... hihi!! Mitt hem är helt okej, kanske välstädat enligt många!
Svärmor kommer för att hjälpa oss med avlastning på lördag och måndag!! Uppskattar det så otroligt mycket!
Barnen längtar vill jag lova. Hampus förstod precis vem jag menade när jag sa att hon leker av bara sjutton när hon är här :-D

Imorgon kommer jag med stor sannolikhet inte skriva här, kanske heller inte på lördag. Just nu känner jag att det tar emot att kliva upp imorgon, så att sätta sig och blogga känns omöjligt. Men när dagen är över så kommer det kännas så mycket bättre. Bättre än det gjort på många veckor.
Det positiva imorgon är att jag ska få träffa mina mostrar, saknar dom.

På lördag ska jag faktiskt ut och parta lite! Ska bli så kul!! Tro nu inte att ni kommer få se mig full på lördag, om ni gör det så råder jag er att köpa en lott... För det händer liksom inte, och skulle det ske så har ni en otrolig tur!
Fast det är klart... En dag sker det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar