måndag 10 maj 2010

Igår möblerade jag om lite i Hampus och Julias rum. Inget speciellt, flyttade på sängarna lite bara. Hampus tyckte det verkade bra, "Nu kanske inte Julia snarkar så mycket mamma" sa den lilla gossen när det var klart... Ja, jo det hänger ju säkert på hur sängarna står...! Fast konstigt nog när jag gick in för att stänga av deras film så snarkade hon inte. Och den tösen kan snarka ska ni veta, hon har ärvt det efter sin mormor, och det är inte nådigt!
Stackars Hampus tänker ni då, varför har dom inte varsitt rum? Jo såhär enkelt är det: När vi skulle flytta så sa jag till Hampus och Julia att nu får ni själva bestämma. Vill ni ha ett rum tillsammans eller varsitt rum. Båda två var överens direkt, dela rum. Och ja, eftersom dom vill och dom sover dessutom bättre så fick det blir så ett tag. Men inte mig emot. Nu har jag ett gästrum, en matsal (med öppen spis och allt) och ett tv rum. Känns mycket lyxigt och fint detta hem. Tror aldrig i hela mitt liv jag har haft ett så fint hem.
Därav min städ djävul.... Vill ju hålla efter liksom!
Och då tänker ni igen (fasen vad ni tänker mycket idag) att "jaha, varför sitta där och betala för alla fall 2 helt onödiga rum?"
Ja men serrö, det är för att vi fick detta hus för enbart 460kroner mer i månaden. Och vilken skillnad på boende sen då!! Här bor vi i hus, men trädgård, nära centrum och sjukhus, nära mamma (ja jag är 26år men fortfarande något mamma sjuk ibland). Dessutom ska barnen byta dagis och vi har ca 3minuters gångväg till det nya dagiset. När det sen är dags för skola så går man bara upp för vår backe och sen är gångvägen där som leder till skolan. Så inga otäcka vägar där att korsa.
Innan hade vi ca 40kvm mindre, bodde i en ombyggd kontorslokal, ovanpå ett kontor, ingen gård, och intill ett hotell. Dessutom gick industrivägen några meter från vårt hus... Inte bra!
Nu förstår ni varför vi flyttade va?

Nu ska jag fixa burret, sen måste jag fixa lampor... Sur man blir man man räknat fel... Och så ska jag se om Jimmy kan sy in mina bralls. Köpte dom förra veckan och nu är dom tok stora. Irriterade. Alltså, missförstå mig rätt, jag är tacksam att jag går ner i vikt, men så pass på så kort tid... Det är inte bra, blir mycket löst skin ska ni veta... Och det ville ni nog inte veta....!

Shit happens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar