lördag 8 maj 2010

Torkar tårnarna och kramar kudden.

Det blev inte som jag tänkt mig. Klockan är snart 23 och jag är vaken.
Mitt humör är något bättre, men nåt är det som inte stämmer... Kan inte sätta fingret på vad som är så fel... Kanske bara vaknat på fel sida, hoppas det blir rätt imorgon.

Jag fastnade vid tv;n. Precis när jag skulle stänga av och bege mig upp till sängen så bläppade jag igenom kanalerna som jag brukar, i hopp om att nåt bra ska dyka upp. Och tänk, det gjorde det!
Det jag fastnade på, eller i, var en film som heter "Marley och jag". Det är en ganska gammal film, eller inte gammal egentligen, från 2008. Men jag vet inte om humöret blev så mycket bättre av den. Fast den var rolig, romantisk och hemskt sorglig. I slutet var det på tok för ledsamt... Då satt jag här och torkade tårarna och kämpade emot snyftningarna... Ni som läst här förr vet att jag inte gärna visar att jag gråter, inte ens för Jimmy. Och oturligt nog kom han ju hem från springturen just när jag höll på att bryta ihop som värst... Lägligt! Men vad jag vill komma till är att om ni inte sett filmen innan, se den. Jag har sett att den har visats förr, men tänkt att den säkert är usel. Men så fel jag hade.
Nu är filmen slut, och nu ska jag gå till sängs. Så nu håller vi alla tummarna för att jag somnar gott, vaknar på rätt sida och har ett nystädat golv.
Ärligt talat så vet jag att inget av dessa alternativ kommer slå in... Kanske vakna på rätt sida, det kan faktiskt slå in!
Så ja ett av tre alternativ är möjliga, men det känns inte som att jag kan köpa en lott och hoppas på storvinst med den marginalen.
Fast vem vet, mirakel har ju skett förr.... Eller?

2 kommentarer: