måndag 17 maj 2010

Skilsmässa.

Jag tror jag dör!!
Jag har börjat följa en blogg med av "ganska" känd kille... Alex.
Vill ni få er ett gott skratt? Läs detta!
Underbart!!!

Idag har vi varit hos min syster. Vägen dit var jobbig... Jimmy lurade in mig på småvägar, och allt som bjöds på var uppförsbackar! Tack för det!
När jag försökte (mellan flämtningarna) skälla på honom la han fram det så fint:
-Det är väl bättre med en jobbigt kort väg, än en lång och lätt väg?
Ja... Jag vet inte vad jag ska säga... Pest eller lite kolera? Sak samma!
Visserligen så måste jag säga att man känner sig duktig när man väl gått i dom där jäkla backarna... Men just då såg jag min skapar. Heter det så? Aja, vad jag menar är att jag trodde jag sjutton i mig skulle dö! Varmt blev det med...
Men men, gott fika fick jag som belöning!

Sen hem. Väl där så krattade jag lite. Jag har fått för mig att det är bra för att jobba upp magmusklerna... Stämmer nog superbra! Om man hade haft några ja! Jo jag har magmuskler, tror inte jag skulle kunna stå upp annars. Men dom är inte roliga. Vet du vad som sker med kroppen om man föder 3barn på 4år? Jo det ska jag säga dig, majmusklerna tar ut skilsmässa.
Jo det är sant! Mina har gjort det och flytta ifrån varandra... Ca 2cm skulle jag vilja påstå. Tragiskt, och äckligt!
Det är verkligen äckligt att kunna trycka ner halva pekfingret mellan musklerna, och vet ni vad som finns där innanför? Tarmar! Visst har jag rätt, äckligt kan man lugnt säga.
Så här blir det till att föda fram kanske 2ungar till och sen lägga sig under kniven. Men jag tar inte den lätta vägen ut, träna som fasen så när man ändå håller på så gör man en stor bukplastik. Det innefattar att sy ihop magmusklerna och ta bort överflödigt skinn. Trevligt!
Och jo, jag har pratat med läkare och tyvärr så går det ofta inte träna tillbaka magmusklerna till rätt ställe. Har han rätt? Men jag sörjer inte, jag har fått nåt underbart för det. Och det är ju inte som att jag fått en dödsdom på mig, kan bara inte ha bikini och visa min mage i dagsljus (vilket jag heller inte gillade innan jag fick barn). Värre än så är det ändå inte!! Hihi!!

Nu är det dags att fundera på att sova. Hoppas på sol imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar