söndag 21 oktober 2012

Åh vad jag önskar jag hade lite energi. Har visserligen handlat, köpt in lite mer vinterkläder till mig och Julia, hängt tvätt, umgåtts med Julia eftersom Jimmy är och fiskar, och plockat fram allt som ska med imorgon och nu väntar jag hem pojkarna.
Så när man tänker rätt på saken så har jag ändå legat i en hel del.... inte konstigt att jag är sket slut. Det behövs inte mycket för att jag inte ska orka nu för tiden.
Måtte detta gå över. Jag är ganska säker på vad som är fel, brist på vitaminer och lite annat. Mår precis som jag gjorde när jag var gravid med Julia, och då var det folacin och B12 brist.
Ska se om dom kan ta prover på avdelningen imorgon och skicka iväg. Det värsta är att jag är helt blå/gul där dom satt kanylerna och det gör ju så ont att ta prover då! Men jag kanske kan få dom att ta det någon annan stans, borde ju gå kan man tycka.

Nej, nu ska jag ta min dag-dos. Sen hoppas jag Jimmy kommer snart, vet inte om jag orkar mycket mer idag. Alla mediciner slår bakut just nu... trött och arg. Men tro inte att jag sover mer om nätterna för det. Samma gamla visa. jag sover inget om dagarna, logiskt sett så blir det ju inte lättare att sova på natten om man sovit en massa på dagen. Och skylla på att man inte kan hålla sig vaken är bara skitsnack. Mitt bästa knep är att städa när jag är trött, och man kan se i vårt hem att jag är VÄLDIGT trött, har ett välstädat hem ;-)
Det man verkligen inte ska göra är att ligga ner, se på tv eller läsa. Värsta sömnfällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar