fredag 12 oktober 2012

Fredag... Det brukar innebära mys, störande ord men sant. Vi köper det barnen vill ha, låter dom vara uppe längre och bara sådär skönt vänta in helgen.
Men inte ikväll... Jag är inlagd, Jimmy jobbar och barnen är utlämnade till stödfamiljerna.
Vi är med andra ord väldigt splittrade just nu... Och jag vet inte om det är frivillig eller ej... Jag får ju åka hem på permis om jag vill (vilket inte är en bra idé just nu) och Jimmy skulle kunna säga nej till jobb... Nej, precis... Så lätt är det ju inte! Jag behöver vara här, Jimmy behöver jobba... Livet måste rulla på i den mån det går.
Så vi får helt enkelt ta allt mys nästa helg... Eller nu i veckan när jag kommer hem igen.

En annan sak som jag funderat över är hur vidare det är bra eller dåligt om jag är såhär öppen med allt som just nu händer... Det finns nog dom som inte tycker det är en bra idé, men jag tror det är bra. Det är många som bryr sig om vad som händer mig just nu. Och istället för att halvt prata ihjäl sig i telefonen eller sms;à så gör jag såhär, jag bloggar!
Sen känner jag såhär:
Det kanske finns en person där ute, som precis som jag mår skit, och tack vare att läsa min blogg väljer att söka hjälp.
Om det så bara är en person jag hjälper så är jag nöjd.
Faan, nu låter jag som Astrid Lindgren med!!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är bra att du skriver, att hålla allt innom sej blir bara värre med tiden. Det allra bästa är att människor kan läsa själva istället för att dra sin egna slutsatser. Vill skriva nåt klokt men huvudet är tomt. Stor kram!

    SvaraRadera