måndag 1 oktober 2012

Så tråkigt jag har!! Nästan så det känns som att tiden går bakåt istället för fram. Då är det illa!

Sov otroligt oroligt inatt, vaknade ofta och var orolig i kroppen. Tavegylen gav inte så bra effekt inatt som den brukar.
Så idag är jag trött... men förkylningen som håller på att bryta ut är säkert även det en anledning till tröttheten.
Jag borde verkligen försöka sova en stund så jag orkar med resten av dagen, men samtidigt vill jag inte. Risken för att det blir svårare att somna ikväll blir stor. Heller nattsömn utan dags vila än upphackade timmar och fått sova på dagen.
Fast om man tänker på det så är det som att välja mellan pest eller kolera.

Igår på tal om annat fick vi loss Hampus framtand (en av dom som ska bort). Den har varit lös länge, och den "riktiga" tanden har kommit upp jämte. Ja ni hör ju. Så som han såg ut i munnen har jag aldrig sett nåt annat barn ha. Och när Jimmy och Hampus väl fick grepp om de så lossnade den direkt. Antagligen satt den inte fast, den var troligen bara dit kilad. Så nu har han två jättestora tänder på väg upp och i gluggen mellan dom får man lätt dit en tia! Hehe!

Nähä... Sitter och budar in massa saker till barnen på tradera. Det är ju så mycket som ska köpas in såhär inför vintern. Jackor, termobyxor, handskar, skor av olika slag... ja ni ser. Och då kom jag på den bra saken att man kan ju köpa in genom tradera, mycket billigare! Så nu är alla barn redo för vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar