fredag 12 oktober 2012

Hur blir det nu... Dag 5??

Har jag verkligen redan varit här i 5 dagar??!! Hur står jag ens ut??!!
Jag mår kanske sämre än vad jag själv inser, jag menar, man måste vara ganska sjuk om man är här... Men en sak är säker, maten går allt förutom bra, jag har ingen aptit, får hela tiden tvinga i mig nåt att äta. Igår var jag duktig, åt en hel potatis (okej, den var liten men den räknas) och så en knäckemacka till kvällsmat. Kände mig riktigt stolt faktiskt!
Idag får jag besök av en vän, det ser jag fram emot, även fast det är jobbigt att visa var jag är.., känns liksom lite skamligt... Jag vet inte varför jag känner så egentligen, jag rår ju inte för det, och jag är ju här för att bli "frisk".
Men en sak jag funderar över, kan man bli känslig för lukter när man slutar ned mediciner? Tycker allt luktar så otroligt mycket, och illa! Eller så beror det på huvudvärken... Så är det säkert.

En annan sak jag funderar mycket över är hur det var innan jag kom hit... Jag minns att jag var på akutpsyk på fredagen, sen var det lördag... Hampus hade kalas och jag minns bara en sak, att jag satt på en stol mitt i rummet... Men om jag faktiskt gjorde det vet jag egentligen inte... Sen är det svart. Sen är det söndag, jag minns att Julia hade kalas, och under det var jag klar i huvudet... Men sen blir det svart igen. Sen minns jag att det är måndag och jag sitter i ett rum med Jimmy och en läkare, hon säger att hon vill lägga in mig. Jag säger emot... Hon tjatar, och jag får känslan av att jag kommer förlora detta... Jag försökte få henne att gå med på att jag skulle komma tillbaka på tisdagen och lägga in mig. Hon vägrade. Jag försökte få Jimmy att övertala henne, men Jimmy valde läkarens sida... Jag minns inte mycket mer av den dagen... Känslorna som fanns var rädsla, ångest, övergiven, och sorg.

Idag? Ångest, nedstämd, rädsla, otrygg, uttråkad, ledsen, saknad, smärtor.... Låter ju inte vidare roligt det heller, men jag är klar i huvudet alla fall... Det är väl nåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar