onsdag 31 oktober 2012

Ett jäkla farande!

Nu är jag hemma igen, på permisson tills på fredag.
Dom ökade på en medicin och tog bort en annan. Anledningen till att dom tog bort en medicin beror på att jag inte tål den, så jag måste få bort den.
Om jag får en annan vet jag inte än, antar det. Dom pratade om ergenyl eller rent litium.
Men jag vet inte... kanske lika bra att ge upp allt detta nu och inse att livet inte kommer bli så lätt.
Sluta med allt detta experimenterande och  försöka klara mig utan mediciner istället.

Gud vad jag önskar det hade varit så lätt... bara sluta som med en cigg, må dåligt ett par veckor och sedan fri från dom där klorna som trycker ner en i skiten.
Men hur länge skulle jag klara av det? En vecka? En månad? Ett år?
Och sen då... jag vet ju att det inte går, det skulle sluta tragiskt.... jävligt tragiskt!

Så, det bästa är att jag på fredag stannar kvar på sjukhuset, ber dom sätta in litium och stanna kvar ett par dagar för att se så det funkar som det ska.
Det är som sagt det bästa alternativet.

Men så kommer det inte kunna bli. Jag kommer åka in på fredag, säga att allt är kanon åka hem och ja... må skit är väl den lilla beskrivningen man kan ge.
Anledningen till att det blir så är för att Jimmy behöver jobba fredag-lördag natt, och lördag-söndag natt. Och vi har ingen stans att lämna barnen. Och att lämna dom ensamma finns inte ens, ALDRIG.
Så då får vi helt enkelt välja bort min hälsa så Jimmy kan åka och jobba.
Som nu, vi hade barnvakt för  barnen i natt och imorgon på dagen. Men Jimmy måste jobba natt torsdag-fredag så vad händer, jag får "fly" hem, för att ta hand om barnen så han kan jobba. Och så säger folk att jag är så elak mot Jimmy, egoistisk som bara tänker på mig själv. Lat. Bekväm.
Nu ska jag vara ärlig mot er: DRA ÅT HELVETE MED, JU FORTARE DESTO BÄTTRE!!!

Jag vet jag låter bitter, arg, ledsen, besviken, ignorerad... jag är inte arg på Jimmy, jag förstår honom. Men jag då? Ska jag bara gå här hemma och bli sjukare och sjukare?!
Jag vill med må bra! Jag vill med börja jobba! Jag vill med få nya vänner på arbetsplatsen! JAG VILL MED!!!

Men nej... jag vet varken eller... jag är så trött! Alla dessa resor, nytt folk, mediciner och STRESS!!!
Jag är bara så trött :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar