lördag 23 juni 2012

Dagen efter.

Så är det dagen efter midsommar och jag mår som jag förtjänar.... Helt underbart bra!!
Det blev en väldigt blöt kväll igår, både när det gäller vädret och dricka, men är det midsommar så är det.
Måste säga att det där att inte bli bakis är helt underbart, man kan med gott samvete kosta på sig en fylla, och man vet att dagen efter så mår man bra och kan vara en bra förälder.
Men en sak är jag väldigt, väldigt noga med: Jag dricker mig inte berusad så barnen ser det.
Fördelen med att vara ung mamma är att det inte är länge sen jag själv var barn, och jag vet hur jobbigt jag tyckte det kändes om mina föräldrar någon gång var fulla. Nu hände ju inte det speciellt ofta, men vissa saker etsar sig fast på minnet.

Idag blir det alla fall att gå ut, vart vi går vet jag inte riktigt än... Men det blir nog en sväng till stan för lek på torget. Sen blir det nog att leta reda på en lekpark. Barnen måste aktiveras, det vinner vi alla på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar