tisdag 5 juni 2012

Nu är det gjort.... Som jag väntat på denna dag, på både gott och ont. Men nu vet jag, detta är så otroligt rätt!
Vi har varit hos pojkarnas kontaktfamilj för att hälsa på och det var helt underbart! Pojkarna kommer ha det så roligt där, dom ville ju inte ens med oss hem igen, vilket jag ser som ett bra resultat.
Innan så var jag lite osäker på om vi gör rätt och hur inskolningen kommer att gå, men alla frågetecken har nu rätats ut och jag känner en stor lättnad.
Som barn att få tillbringa dagarna där måste vara helt underbart, och väl där så slog sig pojkarna fritt kändes det som. Det var mer jag som ville ha koll på var dom var än att dom ville ha koll på mig.

Nästa vecka är det dags för att hälsa på Julias kontaktfamilj, men det kommer gå så bra. Den Julia ska vara hos är dessutom redan någon som hon träffar väldigt ofta och redan har så fin kontakt med. Den hon ska vara hos ser jag mer som en extra moster/faster än bekant. Från dag ett har dom två haft en väldigt speciell kontakt.

2 kommentarer:

  1. vad skönt att det gick bra,de kommer nog få det jättebra där,men visst känner man en oro ialla fall.har varit på bup i dag med alvin och det går framåt för han.kram madde

    SvaraRadera
  2. Härligt att det går åt rätt håll för Alvin, det tycker jag om att höra :-D Saknar er och den stora skrutten, måste ses snart :-) Kram kram.

    SvaraRadera