onsdag 20 juni 2012

Jaha... då var det onsdag.
Idag kommer min systerdotter hem, så skönt för hennes föräldrar att få komma hem, och så mysigt för hennes storebror att äntligen få träffa sin lillasyster. Han har längtat så mycket!
Jag längtar efter att få träffa Thilda igen, få bära och mysa med henne ♥ Så jag hoppas verkligen det inte dröjer innan jag träffar henne.
Jag och Hampus ska ner till stan sen för att köpa in lite mer saker till henne, vad vet jag inte, men behöver få en outfit färdig. Hoppas verkligen jag kan lägga band på mig! Hihi!

Wille var så rolig igår. När han fick se Thilda så började han slita i min syster, han ville att hon skulle stoppas in i magen igen! Flera gånger var han framme och slet i henne. Och han hade väldigt svårt att släppa Thilda, han pussade, klappade och kände på henne. Han var så facinerad över henne, det var så otroligt mysigt att se!
Och nåt som var så konstigt var att nu är Wille verkligen ingen liten kille längre. När man nu har en så liten tjej att jämföra honom med så blir man så medveten om hur stor han faktiskt är. Kändes väldigt konstigt måste jag säga...
Jag uppskattar en sak väldigt mycket, när vi hälsade på min syster så brydde hon sig om mina barn hela tiden, dom satt bland annat i knät och gosade. Och det kändes så skönt att se, dom blir inte bortglömda för att en ny liten familjemedlem föds. Och jag tycker det känns ganska viktigt, om barnen blir ignorerade och dom ser mig och Vickan gosa med Thilda så är jag rädd att dom ska bli svartsjuka, vilket inte är omöjligt! Men om man bryr sig om dom så minskar man ju den risken. Men samtidigt är jag inte förvånad över att min syster brydde sig om mina barn, hon är en klok och snäll person som aldrig skulle stöta bort barn pga att hon fått ett till själv. Just det där att hon bryr sig om mina barn så mycket är en sak som jag verkligen älskar hos henne. När vi är med henne så låter hon barnen vara med och hjälpa till med allt som ska göras, bakning och vad som nu kan stå på schemat. Hon ger mycket kramar och visar att hon bryr sig och hon är väldigt bra på att aktivera barnen. Hon är en sån där person som man verkligen vill ha som syster och moster till ens barn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar