fredag 1 juni 2012

Nåt som oroat mig är att jag ska missa en massa när jag är sjuk... Jag har därför försökt att ta mycket foton (ni som känner mig vet), för jag funkar ju lite så att jag är där, men inte "närvarande". Jag minns inte vad som gjordes helt enkelt, och det är då det är så bra med en kamera, för när jag ser bilderna så minns jag lite mer.
Nu tycker väl ni att detta låter jätte konstigt, men ett stort symtom för depression är dåligt minne och minnes luckor. Nu har jag ju en del andra saker som typ psykoser (jag ser och hör saker som inte finns eller händer), ångestattacker och stora sömn problem. Men det som förstör mest är just minnet... Det är smärtsamt att inte komma ihåg saker, och ganska frustrerande för Jimmy när han berättar något för mig och en timme senare har jag inte en aning om vad han pratar om.
MEN, jag har ändå haft ett jäkla flyt... När nåt har hänt med barnen typ tandlossning så har jag varit där! Sen fotat och skrivit här på bloggen eller FB. Det blir alltid dokumenterat på ett eller annat sätt.
Och idag hände det igen, Hampus gjorde nåt som både vi och hans fröken bara gått och väntat på... Han Läser!!!!
Visserligen så är det korta ord som; Vart, dukar osv.
Nu sitter han vid datorn och läser och faktiskt skriver! Han ljudar: Sspspee spe spelllll spelaaa spelar... (ungefär så låter det). Som om det inte var nog så har hans R rättat till sig, som så många andra barn var hans R ganska fel, men det har rättat sig fint, inte perfekt, men det är på rätt väg.
Men vi har nu skrivit på papper att han får hjälp av en talpedagog. Han vänder ju lite på saker som Feka (=fika), så det är lika bra att rätta till det nu än att bara vänta på det.

Jo just det, höll ju på att glömma en sak. Igår blev jag erbjuden ett jobb....

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken duktig kille. Emil ljudar och kämpar på..vill så gärna läsa men har inte riktigt knäckt koden än. Men det kommer nog snart hoppas jag.

    Vill passa på och säga att du är modig och stark!!Modig för att du skriver så öppet och stark som fixar vardagen med tre barn och allt vad det innebär!!
    Önskar er en trevlig helg med mkt läsning ;)
    KRAAM på er!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket :-D

    Så duktig Emil är, du ska se att det lossnar väldigt snart. För Hampus vände det över en natt typ :-)

    Jag har valt att vara väldigt öppen och ärlig med hur jag mår, på det sättet så förstår folk lite bättre när dom möter mig. För är det nåt jag är duktig på så är det att dölja hur jag mår... Tyvärr. Och jag har mycket lättare för att skriva än att berätta... Det blir så känsligt då eller vad man ska säga...

    Hoppas ni får en trevlig helg.
    Stor kram till dig!!

    SvaraRadera