onsdag 6 juni 2012

Jo jag nämnde ju att jag blivit erbjuden jobb för några dagar sedan. Fick meddelande på mailen från ett företag som har personliga assistenter, dom ville träffa mig för kanske jobb. Och detta är ett seriöst företag, betydligt seriösare än det jag var på när jag blev sjuk. Hur ofta händer en sån sak?! Man söker inte ens ett jobb men blir ändå erbjuden ett!
Tyvärr fick jag tacka nej, är inte redo att gå ut i arbetslivet än... men jag är ändå så sugen!! Men jag skrev som det var, och gissa vad, jag ska höra av mig till dom när jag är klar med rehabiliteringen så ska vi stämma träff då!
Men då är frågan, ska jag skita i mitt mående och satsa på jobbet och då riskera att bli sämre igen och alla mina framsteg suddas ut...
Eller ska jag lyssna på min kropp och ge den, den tid den behöver och höra av mig när jag kommer klara av ett jobb igen.
Jag vet egentligen svaret, det steg liksom upp för mig nu i skrivandets stund... Alternativ nummer två låter som det klokaste valet... Man vill ju inte gärna börja på ett nytt jobb och svarta ner sig dag ett. Lika bra att gå All In när jag klarar av det!

2 kommentarer:

  1. Från en som vet hur bakslag kan bli om,man är för snabb tillbaka till arbetslivet.lyssna på din kropp och låt det ta den tiden det tar.men roligt att du fick erbjudandet och att de ville att du skulle höra av dej när du blir bättre kram madde

    SvaraRadera
  2. Så sant... Tror faktiskt jag väljer att göra det. Känns så dumt om alla framsteg bara slängs i sjön.
    Och jobbet verkar ju finnas kvar, hoppas jag!
    Kram

    SvaraRadera