måndag 4 juni 2012

Jo som jag nämnt innan så är ju Hampus väldigt glad i att sitta och kolla youtube... men seriöst, vad är det för "barnprogram" dom har där egentligen? Här gäller det som förälder att gå in och stoppa känner jag.
Jag är sån så jag gillar inte att mina barn ser klipp och filmer där hjärnan exploderar, dom hugger knivar i varandra osv osv osv.
Kanske är jag fjantig, men då är det så! Jag vet att jag inte kan sätta på skygglappar och tro att dom inte ser sånt, för det vet jag att dom gör. Men när dom blir stora så kan jag alla fall känna mig stolt för att jag försökte alla fall.

2 kommentarer:

  1. Marie Karlsson4 juni 2012 kl. 17:27

    Heja på! Kan bara hålla med dig. Det finns så mycket skit, som barn inte ska behöva se. Visst kommer de att göra det så småningom, men (som med en del annat) ju längre man kan förhindra det desto bättre. Men det finns många bra och riktigt kul saker också. Det gäller bara att hitta dem...

    SvaraRadera
  2. Tack! Men visst är det så, ju längre man kan hålla dom borta desto bättre är det... men det är svårt. Det går på bara nån minut, han ser på dinosaurier och plötsligt så är det stort krig med människor som blir dödade :-S Helt otroligt! Tycker man skulle göra som med vuxenfilm med sånt, 18års gräns!

    SvaraRadera