lördag 1 september 2012

Ångest och oro

Idag fick vi oss ett infall, vi åkte till Västervik. Det var faktiskt riktigt trevligt, om man nu inte tänker på gnälliga barn... men man kan inte klandra dom, att gå i affärer är ju inte det roligaste barn vet. Jag inhandlade lite nytt till tv:rummet, så nu går det i turkos, brunt, svart och grått.
Är verkligen nöjd med hur det blev, lite färg piffar upp mer än man tror.

Men idag har jag haft det jobbigt... sån ångest som sliter i mig! Jag vet inte riktigt vad jag har ångest över... på sätt och vis så känns det som att det beror på att Jimmy ska jobba inatt... men  tycker det vore konstigt... Jag menar, han har jobbat sen maj och det har inte varit nån speciellt ångest. Men nu??
Eller så beror på det på att jag börjar arbetsträna på måndag..? Känner mig inte speciellt nervös, men det är klart, har man gått hemma i 17månader så bör det vara pirrigt! Vill så gärna komma dit och göra ett oroligt bra intryck. Just nu vet jag inte hur detta kommer gå, fick förfrågan av min kontaktperson om jag verkligen är redo... Jag vill var det... men man kan ju heller inte tvinga fram nåt. Men jag ska ge detta en chans, antigen så mår jag bättre eller så mår jag som idag...
Tror nog det är blandade anledningar det där.

När det gäller minnet och vad jag gör så blir det inte bättre... igår yrade jag till det så pass att Jimmys bakdosa låstes.... Jag minns det, men som en dröm som är lite suddig. Hänger ni med? Tur att man (läs jag) kan skratta åt det såhär i efterhand...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar