torsdag 20 september 2012

Idag hade vi möte med dagis. Inget med det direkt, det var som en uppföljning om hur det funkar med allt och om det finns nåt dom kan göra för oss.
Jag och Jimmy har tyckt att allt funkar bra. Barnen blir väl omhändertagna, stimuleras och mår bra. Vår kontakt med personalen har även blivit så otroligt bra, man kan verkligen berätta om det är nåt och dom ställer upp med det kan.
Idag på mötet tog dom upp tider. Jag har ju utökat så jag har barnen på dagis när Jimmy jobbar men att jag är hemma.
Nu vill dom utöka tiden så dom kommer gå varje dag, även när Jimmy är ledig. Detta är för att barnen behöver ha dom rutinerna och sen får dagis mer chans för att hjälpa barnen med sitt tal blad annat. Och barnen får vara mer i sin grupper vilket dom trodde var nödvändigt.
Jag förlitar mig på dom. Dom jobbar med barn dagligen, och dom skulle aldrig göra nåt som inte är bra för våra barn.
För övrigt tycker dom att barnen verkar må så otroligt mycket bättre! Julia är inte trött och hängig på dagis länge, buset har kommit igång vilket betyder att hon mår bra nu, UNDERBART!
Detsamma gäller Wille-bus. Han har ju inte mått lika dåligt som Julia, men inte långt ifrån. Men nu så, nu är det fart på den grabben igen.
Så summan av allt detta:
Barnen må bra, vilket betyder allt!
Dagis kommer hjälpa oss med lite mer avlastning, helt deras ide vilket vi mottar den direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar