tisdag 18 september 2012

Snart dags för mig att ge mig iväg.
På tisdagar har jag vattengympa, och det gillas och inte gillas....
Jag gillar att få komma bort, röra på mig, träffa folk. Men jag gillar inte att stå där i bara bikini, framför folk och dom kan tycka och tänka saker om hur jag ser ut.... dessutom är det iskallt vatten, och iskallt i omklädningsrummet.
Men jag  vill bara förtydliga en sak, ingen har tittat snett på mig, ingen har sagt nåt om hur jag ser ut, ingen har påpekat nåt! Så med andra ord är detta nåt som sitter i mitt huvud.
Men vi vet ju alla att mitt huvud ska man inte förlita sig på... vore mycket dumt!

Sen blir det hem och hämta barnen, måste handla. Om jag hade varit minsta lilla smart så hade jag inte hämtat barnen först, men eftersom mamma-samvetet härskar så gör jag så eftersom barnen tycker det är så roligt att få följa med. Dumma, dumma samvete!!
Och det är inte bara det samvetet... moster-samvetet! Oh yes! Och så har vi Lillebror-samvetet, jag minns inte när jag sist var hos min lillebror, och ändå tjatar jag på att han ska komma till mig! Inte logiskt för fem öre.

Nej nu ska jag äta, sen gå, sen gympa, sen hem och hämta barnen, sen handla, sen hem, sen vänta på att Hampus ska komma hem, sen laga mat, sen sova. Ja, jag får nog även denna dag att gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar