söndag 23 september 2012

Söndag då.
Jimmy ligger och sover, barnen leker för fullt (jag förstår inte hur Jimmy kan sova i allt detta oljud.... men det blir väl kanske lätt om man är tillräckligt trött.
Så nu håller jag på att försöka vara på övervåningen istället. Det blir ju lite tystare så..
Och när han väl vaknar så ska vi ha lördags mys! Japp, du läte inte fel, och jag skrev rätt.
Saken är den att vi hade inte tid varken i fredags eller lördags... kan ju bli sådär ibland. Men eftersom det är tradition så får vi helt enkel byta dag. Huvudsaken är att barnen får "myset"!!
Jag vet att det nog verkar konstigt att låta barnen äta godis på en söndag och dessutom mitt på dagen. Men det ligger till såhär, igår var det lördag och dom fick inget godis då. Och att dom får godis mitt på dagen beror på en så enkel sak att jag vill inte att dom äter godis nära inpå sovdags. Inte för att dom blir "socker höga", det är av den anledning att om dm äter för mycket och får ont i magen, och den värken hinner försvinna innan det är dags att sova.
Smart va..?!

Och Julia har nu gjort sin andra natt utan att ha napp. Inte ens frågat efter den! Jag är så stolt över henne!
Och en sak till, jag är så jäkla stolt över mig själv, att jag vågar tro på att jag gör rätt med mina barn... En sak som jag alltid gör med mina barn när det gäller napp, flaska, blöja och allt sånt är att vänta ut dom! När dom är redo så säger dom till, så då tar vi bort det som ska bort. Det bästa med detta är att det blir inte masa onödigt bråk. Perfekt ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar