fredag 6 april 2012

Dag 2.

Nu är det andra dagen som William inte har blöja på. Han känner själv när han behöver gå på toa (även fast det blir många rundor bara för att det är roligt), så han har uppenbarligen fått kläm på det. Men jag kan inte låta bli att tänka på att det går lite väl lätt... Gick det såhär smidigt att få Hampus och Julia blöjtorra?! Minns ju inte riktigt... Men jag tror det bara hände med dom också. Som jag skrev i förra inlägget så är jag och Jimmy såna som väntar ut barnen, när nåt ska hända så ska det ske när dom vill, inte vi! Det är ju ändå deras liv som ska ändras, och det kan ju inte han och jag bestämma, även fast man kanske vill många gånger.
Men jag har gjort precis lika dant med alla mina barn, och med alla har det gått så bra! Så uppenbarligen har jag hittat ett sätt som faktiskt fungerar. Bra gjort av mig!
Well well.. Vi får väl se hur det går för Wille. Nu känns det som att det hänger på mig och Jimmy om det ska fortsätta att slutas med blöjorna. Nu känns det ju inte som att man kan ta på han blöja igen, på nåt sätt så känns det kränkande... Han har ju fått smak för det där att inte ha en jobbig blöja på sig.
Så nu ska man komma ihåg extra kläder igen.
Som sagt, ny milstolpe för familjen Eriksson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar