söndag 8 april 2012

Idag har jag verkligen inte legat på latsidan! Började med att putsa fönstren på nedervåningen (heter det neder?? Ser så lustigt ut...), efter det så kände jag att man kanske skulle rensa ut hos barnen. Jag menar, i Willes rum finns det leksaker som är för 1åringar, och han fyller ju tre om en vecka! Det står bara där så då kan man lika gärna sälja det så någon annan får nytta av det.
Efter det så kändes det ju ganska vettigt att dammsuga. När jag väl gjort det så kom jag på att det är nog bäst att flytta runt på lite ljusstakar, sagt och gjort. Och varför sluta där? När allt annat var rent så fick jag syn på barnen, och om allt annat är rent så ska väl som med få fräscha till sig
Så nu sitter jag här, ska snart sätta igång med Julias hår. Om man inte blåser och torkar det så är det ett rent helvete att få bukt över imorgon!

Förresten, nu är vi inne på dag 4 när det gäller Willes potträning. Det sker ju olyckor, men det får man väl stå ut med ett tag? Minns ju inte hur det var med Julia och Hampus... Man glömmer fort! Men nu är han ju inne på dag 4. Man kan väl säga att han är blöjfri nu? För nu kan man ju inte ta på han blöja igen... Förutom på natten då. Fast det är ju en otroligt bestämd unge, så jag tror inte ens han skulle låta oss ta på honom en...
Fast på tal om bestämd... Just nu ligger han på golvet och skriker som om han vore besatt av djävulen! Och varför? Jo, Jimmy lät honom inte bajsa på golvet.
Envis, bestämd eller bara tjurskallig? En kombination kanske, och den kan man förkorta till 3åring (det är det gyllene året, är det någon gång ett barn trotsar så är det vid 3år... Och vid fyra... Det sägs att 5är ett bra år, då är det inget trots. Jag tror inte att den som kom på det har barn.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar