måndag 16 april 2012

Sitter och väntar på att William ska somna. Det funkar verkligen inte att han sover på dagis, men tyvärr talar vi till döva öron. Barn i den åldern SKA (enligt somliga) sova middag, men alla barn är inte lika dana... Men det kan ju inte jag och Jimmy veta, William är trots allt vårt barn som vi tagit hand om i 3år nu, men vi vet ju inte hur han funkar... Japp, ironi!
Jag vet väl för tusan vad som är bäst för mitt barn, jäkla dumheter att tro annat!
Säger sig väl självt: Han sover middag på måndagen, somnar sent tack vare att han sov middag. Vaknar tidigt på tisdag för att gå till dagis och då är han trött lagom efter lunch. Även den dummaste förstår ju att allt bara raserar. Men nej då... Så är det ju inte!

Ja jag är irriterad, förbannad. Vem faan skulle inte vara det??!

Är det nåt man inte ska göra med mig så är det att säga att jag inte vet vad som är bäst för mina barn. Dom är för tusan mina!!! Vill man styra och ställa och ha åsikter om barn så får man väl skaffa egna!

2 kommentarer:

  1. Edwin slutade sova vid 2,5 års ålder(tror jag) och det fick vi som föräldrar bestämma vad som var bäst för edwin och hans dygnsrytm. Dock sover vissa av hans jämnåriga 4åringar fortfarande och det kan de inte behöva (anser jag). Men när jag påpekade det så sa fröknarna att vissa föräldrar blir arga och sura för att de inte har sovit. Förstör deras kväll. Som sagt man ska ju se till barnets bästa och det vet vi som föräldrar bäst anser jag. Stå på dej, för är William glad och på gott humör på dagis så behöver han inte sova. Ni ska ju kunna få honom i säng på önskad tid och att han sover iaf 12 th. Vi lägger våra två vid kl 19 och sen sover de till 6-7. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Tack! Precis så som jag tycker.
    När han är hemma så har han inget behov alls av att sova, det går liksom inte. Nu går han ju visserligen långa dagar på dagis, men om han skulle bli trött så kommer det först när han är hemma. Och då drabbar det ju bara oss, inget som dagis behöver ta del av. Jag tar hellre en smågnällig kille på kvällen som inte sovit middag, men kommer i säng vid en bra tid. Nu känns det mest plågsamt att behöva se hur han ligger där i sin säng och vrider sig fram och tillbaka och kan inte somna.
    Ska bli spännande idag att se om han sovit... Annars är det väl bara att tjata vidare på dom ;-)

    SvaraRadera