tisdag 10 april 2012

Jag funderar lite på om jag ska låta er som läser denna blogg få veta vad min sjukdom är, och hur den påverkar min vardag... För som ni märkt så nämner jag ofta min sjukdom, men inte vad.
Det jag har är depression, psykos och ätstörning. Jag medicineras och behandlas för allt detta och jag har hjälp från många instanser. Dels har jag samtal på egen hand, sen har jag och Jimmy samtal ihop.
Jag jobbar inget fortfarande då jag inte är redo för det. Så nu är jag inskriven på en rehabilitering som kallar sig Bryggan (Arbetsförmedlingen och försäkringskassan). Jag går till min kontakt person 1gång i veckan och pratar lite om allt möjligt. Det är allt jag klarar av för tillfället...

Jag har varit sjuk sen december 2010, men erkände det inte för mig själv förens jag satt på sjukhuset och fick svaret på testet, sämsta möjliga... Då förstod jag att detta var inte jag. Jag började på en medicin, men efter 3veckor var jag lika dålig och skickades akut till psyk i Västervik. Där byttes det ut mediciner, lades till och höjde dosen.
Så började allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar