torsdag 5 april 2012

Jag och Jimmy är ett sju jäkla bra team när det gäller barnen.

Jag har ett ganska speciellt sätt att uppfostra mina barn på. Det funkar såhär:
-Dom ska vara artiga och respektera folk omkring sig.
-När det gäller att spela ut så är det med mig eller Jimmy det får ske.
-Vi håller hårt på tider och rutiner, vilket har lett till trygga barn, dom vet vad som väntas och när.
-När det gäller att avvänja med nappar, blöjor, välling och allt vad det nu kan vara, så får barnen sköta det själva. Det har lett till att barnen varit mogna för att sluta med diverse saker utan bråk och tårar. Och faktiskt, man skulle ju kunna tro att dom då är sena. Men nej! Dom är inte sena. Dom är medel, och medel är helt perfekt anser jag.

Så man skulle kunna säga att jag är sträng, för det är jag när det behövs. Men jag är även lite laid back. Som nu, Wille har fått äta välling på kvällen, inga problem! Men för en månad sen sa han nej! Okej, bort med den. Klart!
Idag kom han hem från dagis och Wille sluta med blöjan. Sagt och gjort! (Detta har vi försökt med innan pga att folk runt om oss tycker han ska... och det gick ju verkligen bra! NOT!) Men idag ville han sluta med blöjan och det har gått så bra. *Ta i trä*. Nu kan ju detta vara en tillfällighet och roligt för stunden, men vi är på G. Familjen Eriksson har nåt ännu en milstolpe!!! Jihooo!
Så snälla, håll tummarna för oss att Wille är redo att gå utan blöjan.

Tack och bock!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar